Т.НЯМ-ОЧИР: Боловсрол бол дан ганц хичээл заах бус ЗӨВ ХҮН болгон төлөвшүүлэхэд оршино

Т.НЯМ-ОЧИР: Боловсрол бол дан ганц хичээл заах бус ЗӨВ ХҮН болгон төлөвшүүлэхэд оршино

    Сурагчдын хандлага, Багшийн заах аргазүй өөрчлөгдөж “ЗӨВ МОНГОЛ ХҮН” төрөн гарч байна. Ерөнхий боловсролын 30 сургуульд “Тогтвортой хөгжлийн боловсрол” төсөл хэрэгжиж эхэлснээр байгаль, эх дэлхийгээ хайрлаж, соёл уламжлалаа дээдлэн, зөв дадал хэвшлийг түгээх МАНЛАЙЛЛЫГ сурагчид түүчээлж эхэллээ. 

Боловсролын салбар хэрхэн өөрчлөгдөж, шинэчлэгдэн, тогтвортой хөгжлийн боловсролын арга зүйг хэрхэн тусган ажиллаж байгаа талаар БШУЯ-ны Бага, дунд боловсролын газрын дарга Т.Ням-Очиртой ярилцлаа. 

-2015 оноос эхэлсэн “Тогтвортой хөгжлийн боловсрол” төсөл амжилттай хэрэгжиж, хоёрдугаар шат үргэлжилж байна. Дэлхий нийт тогтвортой хөгжлийн боловсролд ихэд анхаарч, тусгай хөтөлбөр гарган ажиллаж байна. Монгол улсын хувьд Тогтвортой хөгжлийн боловсролын үзэл санаа, агуулга, аргазүйг хэрхэн тусган ажиллаж байна вэ? 
-Швейцарын хөгжлийн агентлагийн санхүүжилтээр Боловсрол, шинжлэх ухааны яам, Байгаль орчин, аялал, жуулчлалын яам хамтран “Тогтвортой хөгжлийн боловсрол” төслийн II дугаар үе шатыг 2020 оноос хэрэгжүүлж эхэлсэн. Монгол Улсын бүх шатны боловсролын сургалтын агуулга, хөтөлбөр, багшийн арга зүй, сурах бичиг, сургалтын хэрэглэгдэхүүнд тогтвортой хөгжлийн үзэл санааг тусгаж, бүх түвшинд хэрэгжилтийг бодит болгоход энэ төслийн үр дүн чиглэгдэнэ. 

    Улаанбаатар хот болон 6 аймгийн  30 сургуулийг сонгон авч “Тогтвортой хөгжлийн боловсрол”-ын жишиг сургууль болгохоор ажиллаж байна. Төслийн эхний үе шатанд Ерөнхий боловсролын сургуулийн сургалтын хөтөлбөрийн агуулгад яаж тогтвортой хөгжлийн үзэл санааг тусгах вэ? Одоо хэрэглэгдэж буй 140 мянган сурах бичигт тогтвортой хөгжлийн үзэл санааг хэрхэн яаж шингээх вэ? гэдэгт нэлээн анхаарч ажилласан.

Энэ чиглэлээр сурах бичиг, сургалтын хөтөлбөр агуулгын талаар зохиогч нартай хамтарч ажиллаж ирсэн. Өөрөөр хэлбэл, нэгдүгээр шатны үр дүнд бичиг баримтын түвшинд ахиц дэвшилттэй ажилласан гэж хэлж болно. Харин одоо үндэсний хэмжээнд түгээн дэлгэрүүлж, бүх нийтийн хүртээл болгоход энэхүү төслийг чиглүүлж ажиллах юм. 

Хүмүүсийн хязгааргүй хэрэгцээг хяз гаартай нөөцөөр хэрхэн өөрийнхөө хэрэглээг зөв зохистой зохицуулж, ажиллаж амьдрах, байгаль эх дэлхийгээ хайрлах, байгалийн баялаг, нөөцийг зөв зохистой ашиглахыг  тогтвортой хөгжлийн боловсрол гэж ойлгож болох юм. 

-“Тогтвортой хөгжлийн боловсрол” төслийн хүрээнд сургуулиудад ямар өөрчлөлт гарав? 

-Хүүхдүүд байгаль эх дэлхийгээ хайрлаж, хамгаалдаг, хувь хүн өөрийгөө удирдаж, зөв залан байгаль болоод нийгэмд өөрийнхөө байр суурийг олох зэргээр жишээ даалгавруудыг сургалтын хөтөлбөр, агуулга, сурах бичигт оруулж өгсөн. Өөрөөр хэлбэл зөвхөн тоо, үсэг заах биш зөв хүн байх, зөв хандлагатай, зөв дадал хэвшилтэй, зөв хүн болж төлөвшихөд чиглэж ажилласан. 

Манай сургуулиуд Тогтвортой хөгжлийн концепц, үзэл санааг сургалтын хөтөлбөр, агуулгадаа маш сайн шингээж өгсөн. Хүүхдүүд, сурагчид маань ч гэсэн идэвхтэй оролцож, өөрчлөгдөж байгаа.

Гэхдээ “Тогтвортой хөгжлийн зорилт”-ыг хэрэгжүүлэхэд зөвхөн боловсролын байгууллагууд биш тухайн нутаг дэвсгэрийн засаг захиргааны нэгжүүд, эцэг эхчүүд, хүүхдүүдийн хамтын оролцоо чухал юм. 

-Та хамтын оролцоо, түншлэл чухал гэдгийг тодотголоо. Өнгөрсөн тавдугаар сард “Тогтвортой хөгжлийн боловсролын төлөөх хамтын санаачилга- түншлэл” цахим чуулган болж олон талын оролцогчдыг хамруулах шиг болсон. Үр дүн юунд байв? 

-“Тогтвортой хөгжлийн боловсролын төлөөх хамтын санаачилга-түншлэл” цахим чуулганыг бид тавдугаар сард 5 өдөр зохион байгуулсан. Тогтвортой хөгжлийн боловсролын асуудлыг ярих нь боловсролын салбарын эсвэл тухайн сургууль цэцэрлэгийн асуудал биш учраас салбар хоорондын уялдаа холбоог хангах нь чухал байсан юм. Иймээс дээрх форумыг зохион байгуулахдаа олон талын оролцоо, түншлэлийг хамруулахыг зорьсон. 

Үнэхээр төрийн байгууллага ч, хувийн хэвшил нь ч, иргэний нийгмийн байгууллага, төрийн бус нь ч, сургууль, орон нутаг бүгдээрээ “Тогтвортой хөгжлийн боловсрол”-ын үзэл баримтлал, арга зүйг үйл ажиллагаандаа нэвтрүүлж бодит үр дүн гарсан байна. 

Сүүлийн жилүүдэд батлагдан гарч байгаа боловсролын салбарын урт хугацааны бодлогын баримт бичгүүдийг аваад үзвэл жендер, тэгш хүртээмжтэй байдал, орчин нөхцөл гээд тогтвортой хөгжлийн үзэл санаа хандлагууд бүх бодлогын баримт бичгүүдэд тодорхой түвшинд сууж шингэсэн. 

Харин одоо “Тогтвортой хөгжлийн боловсрол-II” төслийнхөө үр шимийг бусдад илүү өргөн хүрээгээр хүртээхээр зорин ажиллаж байна. 

Тухайн аймаг, сум, дүүргийн засаг дарга, сургууль, боловсролын байгууллагуудтайгаа яаж хамтарч ажиллаж, ногоон хөгжлийн үзэл баримтлал, тэгш хамруулан сургах, жендерийн мэдрэмжтэй байх үзэл санааг хэрхэн тусгаж, хүн бүрд хүртээмжтэй боловсрол хэрэгжүүлж чадаж байгаагаар “Тогтвортой хөгжлийн боловсрол-II” төслийн үр дүнд харагдана. 

   Энэ төслийн хүрээнд тодорхой хугацааны дараа түшиц сургуулиудад сайн туршлагууд бий болж Үндэсний хэмжээнд түгээн дэлгэрүүлэхэд эцэг эхчүүд, багш нар оролцдог, сургуулийн удирдлагууд дэмждэг, орон нутгийн засаг захиргаа үүнийг нь ойлгодог, бүхий л шат, түвшинд уялдаа холбоотой ажиллаж, Монголын төр засгийн түвшинд ч, төрийн бус байгууллагын үйл ажиллагаанд ч бий болсон байх болов уу гэж харж байна.

-Сүүлийн хоёр жилд цар тахлын сөрөг нөлөөнд сурагчид их өртлөө. Ялангуяа дунд болон ахлах ангийн сурагчид сэтгэл зүйн хямралд орж, ганцаардах, гутрах болсон гэж сэтгэл зүйчид хэлэх боллоо. Энэ хичээлийн жилээс эхлэн ЕБС-иудад Сэтгэл зүйч ажиллуулж эхлэхээр болж байна. Энэ талаар? 
-Нийгэм хөгжихийн хэрээр хүний амьдралын үе мөчлөг дагаад өөрчлөгдөж байна. Тухайлбал, 15 жилээр хүний амьдралыг хэмжих шинжлэх ухааны онолууд гарч ирсэн. Ерөнхий боловсролын сургуульд сурч байгаа хоёрдугаар ангийн сурагчаас эхлэн түүнээс дээш 27 хүртэлх насны хүмүүсийг Z үеийнхэн гэж нэрлэж байна. Энэ хүмүүсийн анхаарал болон төвлөрөл нь богино хугацаанд мэдээллээ олж авч амьдралын хэв маяг нь дижитал болчихсон байна. Гэтэл одоо Альфа үеийнхэн гээд 15 жилийн дараагийн үеийн хүүхдүүд гараад ирлээ. Альфа үеийнхний эхний хүүхдүүд нь нэгдүгээр ангид элсэн орж байна. 

    Хүмүүсийн нийгэмд үзүүлэх үр нөлөө, сэтгэл санаа, хямрал гэдэг нь нийгэмд юу хэрэгцээтэй байна гэдгийг тодорхойлоод гаргаад ирж байгаа юм. Өсвөр насны хүүхдүүдийн сэтгэлгээний онцлог, хувийн амьдрал, нийгмийн оролцоонд гарцаа байхгүй сэтгэл зүйн асуудал чухал. 

Нийгмийн сэтгэл зүйн асуудал өөрөө тогтвортой байна гэдэг нь тухайн хүн илүү тогтвортой, байгаль дэлхийдээ ээлтэй, бусдад ээлтэй байдлаар хөгжинө гэж харж “Тогтвортой хөгжлийн боловсрол-II” төслийн хүрээнд Монгол Улсын ерөнхий боловсролын сургуулиудад сэтгэл зүйн дэд тогтолцоог бүрдүүлэх ажлыг эхлүүлсэн.

Нэг ангийн 30 хүүхдэд нэг ижил арга барил, нэг ижил орчноор, уламжлалт арга зүйгээр хичээл сургалтыг удирдах нөхцөл байдал хязгаарлагдмал болж байна. Энэ үед тухайн хүүхдийн онцлогийг харсан, тухайн хүүхдэд тулгамдаад байгаа асуудлыг сонссон сургалтын арга барил боловсролын салбарт гарцаагүй хэрэгтэй. Тэгэхээр “Тогтвортой хөгжлийн боловсрол-II” төслийнхөө хүрээнд энэ ажлыг эхлүүлж Боловсролын Сэтгэл зүйчдийг бэлтгэж, ЕБС-д ажиллуулж эхэллээ. Өөрөө өөрийгөө илэрхийлэх чадвартай, сэтгэл санааны хувьд тогтвортой, бусадтай харьцах, байгальтай харьцах, зөв зүйтэй зүйлээр өөрийгөө удирдах, өөрийгөө чиглүүлж чадах ирээдүйг бэлтгэхийн тулд сэтгэл зүйн үйл ажиллагаа хамгийн чухал гэж харж байгаа юм.

-Анх удаагаа Боловсролын сэтгэл зүйчдийг бэлтгэж эхэлж байна шүү дээ? 

-Танхимын сургалт буюу нүүр, нүүрээ харсан амьд харилцааг гүйцэх хэмжээний Боловсролын арга технологи, сургалтыг одоо хүртэл олж чадахгүй байна шүү дээ. Зайн сургалт бол улам л хүүхдийг дотогшоо, сэтгэл зүйн хувьд ганцаардмал, уйтгартай болгох сөрөг харилцаа руу оруулж байна. Ийм учраас бид гарцаа байхгүй үүнд анхаарлаа хандуулж, сургуульдаа яаж хурдан хугацаанд дасан зохицох, яаж хурдан хугацаанд багшдаа ээнэгшин дасах, би сурч чадна гэж итгэл төрүүлэхэд сэтгэл зүйчийн үүрэг оролцоо маш чухал.

 “Ковид-19” цар тахлын дараах анги танхимын сургалтын үед багш нарт маш их ачаалал үүссэн. Өөрөөр хэлбэл 30 өөр нийгмийн сэтгэлзүй, 30 өөр гэр бүлийн орчноос, 30 өөр зан харилцаатай хүүхэд ороод ирэхэд тэднийг нэгтгэж нягтруулж, сургалтын үйл ажиллагааг хэвийн удирдана гэдэг бол багшаас маш их ур чадвар шаардана. Тиймээс сэтгэлзүйн дэд тогтолцоо боловсролд үүссэнээрээ нэгдүгээрт, багшийн сэтгэл зүйг хамгаалах, хоёрдугаарт, эцэг эхчүүдтэйгээ хамтарч ажиллахад, гуравдугаарт, тухайн хүүхдэд тулгамдаад байгаа сэтгэл зүйн асуудлыг зөв оношилж, зөв чиглүүлэхэд ач холбогдолтой юм. 

Нэг ангид доод тал нь 30, цаашлаад 50, 60 хүүхэд орж ирнэ. Тэр хүүхдийн сэтгэл зүйг ойлгоогүй хугацаа алдсанаас болж тухайн хүүхдийн амьдралд ямар нэгэн асуудал үүсэхийг бид төсөөлшгүй учраас аль болох сэтгэл зүйн байдлыг сургуулийн орчинд төлөвшүүлэх, цаашлаад эцэг эхчүүд багш нарын түвшинд энэ асуудлыг бүрэн жигд авч явахын тулд сэтгэл зүйн үйлчилгээг боловсролд нэвтрүүлж байна. 

Боловсролын сэтгэл зүй бий болсноор боловсролын чанар, сургалтын менежментэд ахиц гарна. Наад зах нь сургалтын үйл ажиллагааны төлөвлөлт хүүхэд төвтэй болно. Бодлогын төвд хүүхэд байх учиртай. 

-Онлайн хичээлд хүүхэд бүр хамрагдаж чадаагүй. Амьд харилцаа байхгүйн улмаас хоцрогдол бий боллоо. Ялангуяа хот, орон нутгийн сурагчдын дунд хоцрогдлын зөрүү их гарч байна?  
-“Ковид-19” цар тахлын өмнөх ба дараах үе өөр. Дэлхийн банкны тайланд 100 хүүхэд тутмын 53 нь ямар нэгэн байдлаар хоцрогдолтой байгаа нь тодорхой болж байна. Энэ нь зөвхөн сургалтын хоцрогдол биш бөгөөд нийгэм, сэтгэл зүйн хувьд асар их хоцрогдолтой болж байна. 

   Монгол Улсын Засгийн газраас сургалтын хоцрогдлыг арилгах 3 жилийн цогц төлөвлөгөөг авч хэрэгжүүлж байгаа. Энэ нь цаашлаад боловсролын реформ болох суурь нь болно. Тиймээс бид нар хуучин шигээ их давтлага өгч, хичээллэх цагаа нэмээд, хүүхдийг шахаж, хүчээр мэдлэг эзэмшүүлэх арга барилаасаа татгалзах ёстой. 

Ямар хугацаанд мэдлэг эзэмшүүлэх вэ? гэдгийг тодорхойлоод багш нараа сургаад,  хосолсон сургалтын орчныг бүрдүүлэн цар тахал, байгалийн гамшгийн үед ч тогтвортой боловсролын үйл ажиллагаа үргэлжилдэг байх. Багш зайнаас ч бай танхимаар ч бай хүүхдүүдээ удирдаад явах арга зүйд сурах, нөгөө талаас иргэд, эцэг эхчүүд хүүхдээ бие даан суралцах арга барилд шилжих шаардлагатай. Үгүй бол боловсрол тасалдвал хохирогч нь хүүхэд болно шүү дээ. 

НҮБ, Юнеско, Дэлхийн банк гээд боловсролд анхаардаг олон улсын байгууллагуудын гаргасан судалгаагаар дэлхийн гурван улс тутмын нэг нь хоцрогдол арилгах стратегийг одоо хүртэл боловсруулаагүй гэсэн дүгнэлт гарсан. Монгол Улс 2021 оны тавдугаар сард гурван жилийн хугацаанд “Ковид-19”-оос үүссэн хоцрогдлыг яаж арилгах вэ гэдэг төлөвлөлтөө гаргасан. Үүнтэй холбоотойгоор олон улсын байгууллагуудтай хамтран 2021 оны арванхоёрдугаар сар хүртэл хийх арга хэмжээнийхээ төлөвлөлт, боловсруулалт, судалгаа тооцооллыг хийгээд ажлуудаа бэлэн болгосон. 
     Тийм учраас багш, эцэг эхчүүд хүүхдийг шахаж, чи яагаад теле хичээл үзээгүй юм, чи яагаад тэмдэглэл хөтлөөгүй, яагаад хоёр жил сураггүй болчхов гэсэн хандлагаар хандах юм бол тэр хүүхэд хэзээ ч сайн суралцаж чадахгүй, хэзээ ч багшдаа хайртай байж сургуулийнхаа хаалгаар итгэл дүүрэн орж чадахгүй. 

    Иймд нэгдүгээрт, нийгмийн сэтгэл зүйн асуудал буюу эргэх холбоо, хоёрдугаарт, нэг ч хүүхдийг сургуулийн гадна үлдээхгүй байх асуудал, гуравдугаарт, бүх хүүхдүүдийнхээ гарааны түвшин ямар байгааг оношлох, дөрөвдүгээрт, цаашдаа хүүхэд бүрд тохирсон байдлаар нь ахиулах явдал юм. 

Нэг ангийн 30 хүүхэд нэг ижил аргаар, нэг ижил сургалтаар яваад байх юм бол хоцорсон нь хоцроод л байна. 

-Хүүхдүүд ерөнхий боловсролын сургуульд суралцах наснаасаа эхлүүлээд тогтвортой хөгжлийн боловсрол эзэмших нь тухайн улсын хөгжилд ямар ач холбогдолтой вэ? Та мэргэжлийн хүний хувьд тайлбарлавал?
-Нийгмийн бүх гишүүд өөрийн нийгмийг хөгжүүлэхэд тэгш оролцож, түүнийхээ үр шимийг хүртэж сайхан амьдрах ёстой, эрүүл орчинд аж төрж, сайн боловсрол эзэмших ёстой. Энэ бол тогтвортой хөгжлийн үндсэн зарчим. 

Магадгүй тун удахгүй хүн төрөлхтний хэрэгцээг байгалийн нөөц баялаг нь хангаж чадахгүй болох эрсдэл тулгарахыг үгүйсгэхгүй.

Дэлхий ертөнцийг хүний ухамсаргүй үйл ажиллагаа улам дордуулж хойч үедээ аюул занал учруулж байгааг бүх түвшинд ярьж бичиж, дэлхий нийт үүний эсрэг санаачилгад нэгдэж байна. 
    Иймд бүх шатны боловсролын агуулгыг тогтвортой хөгжлийн төлөөх үзэл баримтлалаар баяжуулан зөв хүмүүжил, хандлагыг ирээдүй хойч үедээ төлөвшүүлэх замаар амьдралын нөхцөлийг нь сайжруулах ёстой гэж харж байгаа. Ирээдүйн хойч үедээ бид зөв суурийг, зөв алхмыг, зөв үйл ажиллагааг өвлүүлж өгөх учиртай. Мэдээж зөв төлөвшилтэй, зөв хандлагатай, зөв боловсрол мэдлэгийг авснаар ЗӨВ ИРЭЭДҮЙН ИРГЭД нэмэгдэнэ. Ингэснээр хэнийг ч орхигдуулахгүй байх зөв бодлого төлөвлөлтүүд гарч ирнэ. 

Бидний ирээдүй олон жилийн туршид хязгааргүй хэрэгцээгээ оновчтой төлөвлөж, зөв зохион байгуулж явах АМЬДРАЛД БЭЛТГЭГДСЭН дэлхийн хүнийг бий болгоход “Тогтвортой хөгжлийн боловсрол-II” төсөл чиглэж байна. 

Ярилцсанд баярлалаа.

"ТОГТВОРТОЙ ХӨГЖЛИЙН БОЛОВСРОЛ-2" ТӨСӨЛ
 

ЭНЭ МЭДЭЭНД ӨГӨХ ТАНЫ ҮНЭЛГЭЭ?
Like 27 Зөв 1 1 Буруу 0 Воов 0 Уйтгартай 2 Дуртай
Нийт сэтгэгдэл 14
! Анхаар! Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууныг баримтална уу. Ёс бус сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Мэдээний сэтгэгдэлд tur.mn сайт хариуцлага хүлээхгүй.
  • MN NEWS - 2 сар өмнө

    Энэ бол миний ахиц дэвшлийн гэрчлэл юм. Би интернэтээс нэгэн эрийн мэдүүлгийг олж мэдсэн бөгөөд тэрээр өөрийн эмнэлэгт байгаа өвчтөнийг 600,000 доллараар аврахын тулд нэг бөөрөө NA HEALTH CARE (NAHEALTHCARE.IN@GMAIL.COM  ) компанид зарсан гэж мэдүүлсэн тул би шийдсэн. NA HEALTH CARE-тэй холбоо барина уу, тэд миний нэг бөөрийг худалдаж авах сонирхолтой байгаа эсэхийг мэдэж байгаа бөгөөд аз болоход тэр тэд эмнэлэгтээ бөөр худалдаж авахад үргэлж хэрэгтэй байдаг бөгөөд тэд аль болох олон худалдан авахад бэлэн байгаа тул бид тохиролцсон бөгөөд өнөөдөр би байна. Олон жил ядуу зүдүү амьдарсны эцэст би нэг бөөрөө 600,000 доллараар зарсандаа ямар ч сөрөг нөлөөгүйгээр маш их баярласан. Та сүнсээ аврахын тулд нэг бөөрөө зарах уу эсвэл худалдаж авах уу? NA HEALTH CARE-тэй имэйлээр холбоо барина уу: NAHEALTHCARE.IN@GMAIL.COM whatsapp дугаар: +19099134258.

  • Нямочир - 9 сар өмнө

    Олон улсын жишиг гэжд том том юм ярихаасаа ичээч. Агуулга нь хүндэдсэн бгаагаа олж хараач. Гадаадын орнуудын 4-5р ангийн агуулгыг манайд 1-2 ангид үзэж бна тэнэгүүдээ.

  • Зочин - 9 сар өмнө

    Цүнхчин намчин.

  • Иргэн - 9 сар өмнө

    Хоцрогдол нөхөх нэрээр хичээлээс өөр юу ч хийлгэдэггүй хоцрогдсон бага ангийн багш нар бас байна..

  • Гар хуруугаа янз янз болгож байгаад ухаантай хүн шиг ярьсан байна. Ажлаа хийхгүй юс уу тэгээд? Наад улсынхаа боловсролын системийг хар. Оркууд бэлтгээд байгаа юм уу хаашаа юм..

  • Зочин - 1 жил өмнө

    9.

  • Зочин - 1 жил өмнө

    Сур сур бас дахин сур .В И ЛЕНИН.

  • Eej - 1 жил өмнө

    Ta nar ter 113 deer yavaad baigaa Seel lernin biluu hutulburiig sudlaachee. Yostoi goy surgalt yavj baina gene..

  • Зочин - 1 жил өмнө

    Эхлээд эцэг эх нь хүн болгочих, гэхдээ зарим нь чадахгүй л дээ, иймд бусдад нялзаадаг..

  • Багш - 1 жил өмнө

    Хүмүүжүүлэх эрх нь зөрёигдсөн шүү багш нар хэт их хүүхдийн эрх гэж эцэг эхчүүдг давраагд дуртай болгон нь багш нарыг цахим орчинд дормжилж бна шүү дэ..

  • Зочин - 1 жил өмнө

    ЕБС-ийн багш нартаа үүнийгээ сайн ойлгуулбал сайн сан.

  • Зөвхөн математикийн хичээл юийг тогтолцоот бүтцээр нийтэд нь сургаж чадвал доор хаяж 80% нь сайн онц түвшинд суралаад хүнлэг, энэрэнгүй, мэдлэгээ амьдрал ахуйдаа насан туршдаа хэрэглэх чадвартай, сурч, хөдөлмөрлөх идэвх санаачлагтай, амьдрах чадвөрт суралцах боломж олдсон байгаа. Одоогийн байдлаар 2 тоог нэмэх, хасах, үижлүүлэх, хуваах үйлдэл гэж чухам юуг хэлдэг юм бэ? гэж хэнээс ч асуухад шууд хариулж чадах хүн олдохгүй ИЙМ Л ТҮВШИНД математикийн сургалт явж байгаа. 7 дахь жилдээ 2-р ангийн тооны ном ҮРЖҮҮЛЭХ ХҮРДГҮЙ ЯВЖ ИРЛЭЭ. Энэ юунаас болов? Гэхэд инээдтэй. ТОРНЫ ДУУДОАГАА ҮӨВ БОЛГОЁ гэсэн миний санслаас хамаарсан! Номын авторуудыг нь тооны дуудлагаа зөв болго гэж АЗАРГАЛАХАД хөөрхий тэд учрыг нь мэдэхгүй ХҮРДЭЭ НОМООС СУГАЛЖ ГЭЭЖЭЭ. БИД ИЙМ Л УДИРДЛАГАТАЙ учир учир зүйг орооцолдуулж Утгагүй удирдамж шийдвэрүүдээс болж БАЙСАН САЙН БҮХНЭЭ ГЭЭЖ адгийн новш шаарууд болж нийтээрээ хог новшиндоо живж байна даа..

  • Зочин - 1 жил өмнө

    Цүнхчин.

  • зочин - 1 жил өмнө

    мундаг залуудаа ирээдүйн боловсролын сайд.

  • Үүсмэл ордын нөөц баталгаажсанаар катодын зэс үйлдвэрлэх төсөл хэрэгжих нөхцөл бүрдсэн

    Засвар, механикийн завод томоохон дөрвөн төсөл хэрэгжүүлжээ

    Үйлдвэржилтийн бодлогын байнгын хороо 2022 оны намрын ээлжит чуулганы хугацаанд хийсэн ажлын тайлангаа танилцууллаа

    XVII Жарны "Үзэсгэлэн Болгогч" хэмээх УСАН ТУУЛАЙ ЖИЛИЙН шороон үхрийн зурлага

    Л.Энх-Амгалан: Хот, хөдөөгийн 50 сургуульд Финландын математикийн сургалтын "Eduten" платформыг хэрэгжүүлнэ

    Гавал доторх гэмтлийн тусламж, үйлчилгээний 85 хувийг ЭМД-ын сангаас хөнгөлнө

    Савласан сүүний шошгололтын мэдээллийг шинэчилж эхэлжээ

    Лангууны болон кассын үнэ хоорондоо зөрвөл хариуцлага хүлээлгэнэ

    Гарааны компани болон программ хангамжийн үйлдвэрлэл, хөгжүүлэлтийн аж ахуйн нэгжид дэмжлэг үзүүлэх журам баталлаа

    Кибер аюулгүй байдлын зөвлөлийн бүрэлдэхүүнийг баталлаа

    О.Батханд: Цахим орчинд хүний эрхийг хамгаална гэсэн нэрийн дор Монгол хүний бичих эрхийг боймлох гэж байна

    “Засгийн газрын хэрэгжүүлэгч агентлаг-Хөрөнгө оруулалт, худалдааны газар” байгууллаа

    С.Тайван: Цахим хэтэвчнээсээ мөнгө алддаг, нууц үгээ өгдөг хэрэг сүүлийн үед ихэсч байна. Нийт 300 гаруй сая төгрөгийн хохирлын хэмжээ тогтоогдсон

    Төрийн албан хаагчийн ёс зүйн тухай хуулийн төслийг хэлэлцүүлэгт бэлтгэх үүрэг бүхий ажлын дэд хэсэг 12 удаа хуралджээ

    Х.Нямбаатар: Мета руу Жорж Чен гэдэг хүнийг ажлаас нь хал, хоёрдугаарт надаас уучлалт гуй гэдэг бичгийг явуулна

    Иргэд: Үндсэн хуулийн шинэчилсэн найруулга"-тай холбоотойгоор төрийн гурван өндөрлөгт шаардлага хүргүүлнэ

    Binance биржээс хувьцаа болон гадаад валют авахаар үл таних хүний дансруу 96 сая төгрөг шилжүүлж залилуулжээ

    Улсын Их Хурлын дарга Г.Занданшатар Санхүүгийн зохицуулах хороонд ажиллажээ

    Аймгуудын өрсөлдөх чадварын ерөнхий үнэлгээгээр 2022 онд Дорноговь аймаг тэргүүлжээ

    ЭМДЕГ-ын удирдлагууд Дэлхийн банкны эрүүл мэндийн зөвлөхүүдтэй уулзлаа

    Төслийн үлдэгдэл санхүүжилтийг сумдын ЭМТ-ийн усан хангамжийг сайжруулахад зарцуулах саналыг тавилаа

    Эмнэл зүйн чиглүүлэгч багшийн сургалт зохион байгууллаа

    Г.Занданшатар: Эх оронч худалдан авалт хийж, үндэсний үйлдвэрлэгчдээ дэмжицгээе

    Баянзүрх дүүрэгт 250 га талбайд цэцэрлэгт хүрээлэн байгуулна

    Улаанбаатар хотод өдөртөө -12 градус хүйтэн

    Хог тээврийн байгууллагуудад парк шинэчлэл хийхийг хүслээ

    Экспортыг дэмжих арга хэмжээний тухай төслийн талаарх хэлэлцүүлэг зохион байгуулна

    Нийслэлчүүдэд зориулан 6150 тонн мах нөөцлөөд байна

    Иргэн, хуулийн этгээд болон өмгөөлөгчөөс гаргасан 294 гомдол, хүсэлтийг хянан шийдвэрлэв

    Монгол Улсын Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүхэд ОХУ-ын Элчин сайд бараалхлаа

    МУГТ Э.Цэндбаатарт КИРГИЗСТАН улсын өмнөөс ДАШТ-д оролцох санал тавьжээ

    Допинг хэрэглэсэн гэж "ГҮТГҮҮЛСЭН" Б.Суманчулуун, Н.Адъяабат нарын НАЧИН ЦОЛЫГ сэргээлээ

    НӨАТ-ын дөрөвдүгээр улирлын буцаан олголтыг нэгдүгээр сарын 28-наас иргэдийн данс руу шилжүүлнэ

    ХНХЯ: Хүсэлт гаргах шаардлагагүй, энэ сарын 20-ноос "ХҮҮХДИЙН МӨНГӨ"-ийг олгоно

    Д.Хаянхярваа авлигын ХЭРГЭЭ ХҮЛЭЭН ЗӨВШӨӨРЧ, хялбаршуулсан аргаар шийдэхийг хүсжээ

    УИХ-ын гишүүн эхнэрээ зодоод "ЗУГТЖЭЭ"

    МУГТ, Олимпын мөнгөн медальт Н.Төгсцогт холимог тулаанч З.Шинэчагтагат зодуулжээ

    СЭРЭМЖЛҮҮЛЭГ: 12-ноос хүйтний эрч эрс чангарна

    “ШУНАЛ НЬ ТУЛАМ” болсон Баян Базараагийн мөнгөний уурхай “Алтайн Хүдэр”

    С.Энхболд: Омикроны 5 тохиолдол бүртгэгдлээ, хөл хорио тогтоохгүй байх чиглэл барьж байна

    Намын дарга жинхэлсний дараа нэр бүхий сайдууд, төрийн нарийн нарыг солино

    Өлсөгчид тус бүр 100 саяыг гаргаж, жагсагчдын ханш 60 мянгад хүрчээ

    Т.НЯМ-ОЧИР: Боловсрол бол дан ганц хичээл заах бус ЗӨВ ХҮН болгон төлөвшүүлэхэд оршино

    ТАНИЛЦ: Нийгмийн халамж, тэтгэвэр, тэтгэмж олгох хуваарь

    Н.ЭРДЭНЭБАЯР: Вакцины хоёр дахь тунгаа хийлгэсэн иргэд 7 хоногийн дараа ЦУСАА өгч болно

    Электрон тамхины талаарх таны мэдэхгүй зүйлс

    Хүүхдийн амиар “хөлжсөн” уяачид НААДАМ ХОЙШЛУУЛАХЫГ ЭСЭРГҮҮЦЭН ЖАГСАЖ БАЙНА 

    УИХ-ын гишүүн Ж.Мөнхбат эхнэрийнхээ уруулыг сэтэртэл ЗОДОЖ, гэр бүлийн хүчирхийлэл үйлджээ 

    Талбайн эрх мэдлийн тэмцлийн ард Ерөнхийлөгч байгааг өөрөө илчиллээ

    Голомт банк зээлийн 1 хувийн шимтгэлийг иргэнд буцаан олгох шүүхийн шийдвэр гарчээ

    Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүхтэй 6 жил хамтран ажиллах баг ТОДОРЧ эхэллээ

    "ХУЛГАЙГААР" давсан аймгийн арслан Э.Нямаа

    Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн "РЕЙТИНГ" өсөж эхэлжээ

    Төрийн тахилгат Сутай хайрханыг УХААД эхэллээ Б.Бат-Эрдэнэ сайд аа? Ш.Раднаасэд, Б.Энх-Амгалан гишүүн ээ? Засаг дарга О.Амгаланбаатар аа?

    Хүүхдийн мөнгийг үргэлжлүүлэн авах эсэхээ өнөөдрөөс эхлэн шалгана

    Э.Энхбатыг үхэл амьдралын заагт авчирсан Н.Түвшинбаяр юу бодож суудаг бол

    ШҮҮХ: Н.Түвшинбаяр өөрийн амь насанд халдаж болзошгүй тул 15 хоног үргэлжлүүлэн цагдан хорино

    Дээд шүүх С.Эрдэнийн БҮРТГЭЛ ХЭВЭЭР гэсэн хариу өгчээ

    Монголын Залуучуудын Холбоо манлайлагч залуусаар хүч сэлбэлээ

    Цагдаагийн ахмад М.Мөнхшүрийг 3 сар цалинг нь 20 хувиар бууруулах арга хэмжээ авлаа

    Категори  баннер

    Холбоотой мэдээнүүд

    Соёлгүй “соён гэгээрүүлэгч” Ж.Дамдинцэрэнгийн "өөдөсхөн" УХАМСАР

    Соёлгүй “соён гэгээрүүлэгч” Ж.Дамдинцэрэнгийн "өөдөсхөн" УХАМСАР